Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
The use of technology in a model of formative assessment
Año:2016
Áreas de investigación
  • Educación matemática
Datos
Descripción
This work describes a formative assessment model for the a Mathematical Analysis course taken by engineering students. It includes online questionnaires quizzes with feedback, a portfolio with weekly assignments, exams involving the use of mathematical software and a project to be completed in small groups of two or three students. The model has been perfected since 2009, and during the 2014-15 academic year the creation of a pilot online learning community was added. Based on Google+, it has been used for a peer assessment experiment involving student projects, among other uses.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Journal of Technology and Science Education
ISSN
2014-5349
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
6
DOI
10.3926/jotse.190
Número de revista
2
Desde la página
91
Hasta la página
102
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Francisco Garcia Mazario (UPM)
  • Autor: Alfonsa Garcia Lopez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Matemática Aplicada a Las Tecnologías de la Información y Las Comunicaciones
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)