Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Spanish Corpus for Sentiment Analysis Towards Brands
Año:2017

Áreas de investigación
  • Ciencias de la computación y tecnología informática

Datos
Descripción
Posts published in the social media are a good source of feedback to assess the impact of advertising campaigns. Whereas most of the published corpora of messages in the Sentiment Analysis domain tag posts with polarity labels, this paper presents a corpus in Spanish language where tagging has been made using 8 predefined emotions: lovehate, happiness-sadness, trust-fear, satisfaction-dissatisfaction. In every post, extracted from Twitter, sentiments have been annotated towards each specific brand under study. The corpus is published as a collection of RDF resources with links to external entities. Also a vocabulary describing this emotion classification along with other relevant aspects of customer?s opinion is provided.
Internacional
Si
Nombre congreso
Speech and Computer. SPECOM 2017
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Hatfield, Reino Unido
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-3-319-66429-3
DOI
10.1007/978-3-319-66429-3_68
Fecha inicio congreso
12/09/2017
Fecha fin congreso
16/09/2017
Desde la página
680
Hasta la página
689
Título de las actas
PROCEEDINGS SPECOM 2017: Speech and Computer LNAI

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Ontology Engineering Group
  • Departamento: Inteligencia Artificial
  • Departamento: Arquitectura y Tecnología de Sistemas Informáticos