Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Exploiting visual saliency for assessing the impact of car commercials upon viewers
Año:2017

Áreas de investigación
  • Tecnología electrónica y de las comunicaciones,
  • Ingeniería eléctrica, electrónica y automática

Datos
Descripción
Content based video indexing and retrieval (CBVIR) is a lively area of research which focuses on automating the indexing, retrieval and management of videos. This area has a wide spectrum of promising applications where assessing the impact of audiovisual productions emerges as a particularly interesting and motivating one. In this paper we present a computational model capable to predict the impact (i.e. positive or negative) upon viewers of car advertisements videos by using a set of visual saliency descriptors. Visual saliency provides information about parts of the image perceived as most important, which are instinctively targeted by humans when looking at a picture or watching a video. For this reason we propose to exploit visual information, introducing it as a new feature which reflects high-level semantics objectively, to improve the video impact categorization results. The suggested salience descriptors are inspired by the mechanisms that underlie the attentional abilities of the human visual system and organized into seven distinct families
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
Multimedia Tools And Applications
ISSN
1380-7501
Factor de impacto JCR
1,53
Información de impacto
Volumen
DOI
10.1007/s11042-017-5339-9
Número de revista
Desde la página
1
Hasta la página
33
Mes
NOVIEMBRE
Ranking
Journal Rank in Category 48/106; Quartile in Category Q2

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes
  • Autor: Fernando Fernandez Martinez UPM
  • Autor: A. Hernández García Universidad Carlos III de Madrid, Getafe, Spain
  • Autor: M. A. Fernández Torres Universidad Carlos III de Madrid, Getafe, Spain
  • Autor: I. González Díaz Universidad Carlos III de Madrid, Getafe, Spain
  • Autor: Alvaro Garcia Faura UPM
  • Autor: F. Díaz de María Universidad Carlos III de Madrid, Getafe, Spain

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Tecnología del Habla
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de I+d+i en Procesado de la Información y Telecomunicaciones
  • Departamento: Ingeniería Electrónica