Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Conferencias:
The long journey of social media marketing in the fashion industry. From companies' strategies to consumer responses
Año:2017
Áreas de investigación
  • Redes sociales,
  • Psicología del marketing y del comportamiento del consumidor
Datos
Descripción
This work-in-progress research project aims to cover different aspects of social media marketing in the fashion industry, starting with the creation of a framework for social media marketing strategies deployed by fashion companies. The research defines specific social media strategic actions, in terms of contents posted in different social media platforms, and analyzes their effect on consumers' perceptions and responses. The research features qualitative and quantitative data collected from Italian and Spanish companies, as well as from Indonesian consumers.
Internacional
Si
ISSN o ISBN
oai:oa.upm.es:45551
Entidad relacionada
Ted Rogers School of Retail Management
Nacionalidad Entidad
CANADA
Lugar del congreso
Toronto
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Angel Hernandez Garcia (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)