Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
A Conceptual Framework for the Study of E-mail Marketing Effectiveness
Año:2018

Áreas de investigación
  • Psicología del marketing y del comportamiento del consumidor,
  • Organización de la empresa

Datos
Descripción
Despite the importance and prevalence of e-mail marketing, improving the effectiveness of e-mail marketing programs continues to be a priority for most businesses due to their revenue-generating potential. However, the study of e-mail marketing has been mostly neglected by academic research. More notably, the lack of holistic approaches and conceptual frameworks to tackle this challenge stand in the way of helping companies to better plan and deploy their e-mail marketing strategies and campaigns. This research addresses this issue by proposing a comprehensive model for the study of e-mail marketing effectiveness based on the hierarchy-of-effects theory.
Internacional
Si
Nombre congreso
XXII Congreso de Ingeniería de Organización 12th International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Girona, Spain
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-697-7200-3
DOI
Fecha inicio congreso
12/07/2018
Fecha fin congreso
13/07/2018
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Título de las actas
Proceedings of the 12th International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística