Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Knowledge elicitation of pedagogical needs for TEL-based minimally invasive surgery learning of multiple skills
Año:2018

Áreas de investigación
  • Tecnología electrónica y de las comunicaciones

Datos
Descripción
Technology enhanced learning (TEL) is nowadays consolidated as a complement for training the different skills required in minimally invasive surgery (MIS). However, its use is fragmented, depending on the availability of TEL resources in hospitals and training centres, addressing individual skills rather than all skills as a whole, and lacking a pedagogical model to support efficient learning. The EASIER project will implement a learning platform supported by a validated pedagogical model and integrate tools and resources to train and assess together all skills required from new surgeons. In this study, we present the early definition stages, in which a knowledge elicitation methodology is developed to capture the know-how of surgeons, engineers and educational psychologists. First results are presented in the form of learning actions and potential means of implementation. This knowledge will be key in defining the pedagogical needs of the platforms.
Internacional
No
Nombre congreso
XXXVI Congreso Anual de la Sociedad Española de Ingeniería Biomédica
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
CIUDAD REAL
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-09-06253-9
DOI
Fecha inicio congreso
21/11/2018
Fecha fin congreso
23/11/2018
Desde la página
175
Hasta la página
178
Título de las actas
Libro de Actas del XXXVI Congreso Anual de la Sociedad Española de Ingeniería Biomédica

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Bioingeniería y Telemedicina
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de tecnología Biomédica CTB
  • Departamento: Tecnología Fotónica y Bioingeniería