Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Characterization of a wireless train backbone for TCMS
Año:2018
Áreas de investigación
  • Telecomunicación
Datos
Descripción
A Train-to-Train (T2T) wireless link at 2.6 GHz is characterized for three different metro environments: tunnel, station and open-field. A narrowband measurement system is used, and obtained attenuation results are analyzed and modeled. The analysis indicates that reflections coming from the environment allow the RF signal to reach higher distances. In this sense, the station environment is the most reflective environment, while the open-field is the opposite situation, and the tunnel an intermediate case. Path-loss models are also obtained for these T2T link; these models allow to estimate the behavior of the link in each metro environment. A statistical analysis of the received signal is also done, and a fit with a log-normal distribution is obtained.
Internacional
Si
Nombre congreso
13th International Workshop on Communication Technologies for Vehicles
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Madrid, Spain
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-3-319-90371-2
DOI
Fecha inicio congreso
17/05/2018
Fecha fin congreso
18/05/2018
Desde la página
92
Hasta la página
100
Título de las actas
Communication Technologies for Vehicles
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Juan Anton Moreno Garcia-Loygorri (UPM)
  • Autor: Cesar Briso Rodriguez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Radiocomunicación (GRC)
  • Departamento: Teoría de la Señal y Comunicaciones (Provisional)
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)