Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
El reto de la medición de la creatividad en Design Thinking en la impartición de asignaturas
Año:2018

Áreas de investigación
  • Humanidades y ciencias sociales

Datos
Descripción
Creativity is a core 21st century skill for students. In this article, we suggest and encourage to follow the model of Standord in Design Thinking. There are dozens or more variations of design thinking models. But having a model is valuable as it provides educators a guiding approach and tools to promote more and better ideas. As creativity is viewed as multidimensional, there are many ways to conceptualize it, including divergent and creative expert performance.For divergent think, students are asked to generate as many of their own solutions as possible in response to a domain-general task, and the responses are assessed for fluency, flexibility and originality. In contrast, creative expert performance is measured via expert judgments of performances within domains. We apply this methodology and measures in the following subjects: ?Organización Industrial?, ?Diseño de Máquinas, II? , and ? Bio-Inspired Machine Learning?.
Internacional
Si
Nombre congreso
ACEDEDOT -OMTECH
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Zaragoza- Centro Universitario Defensa
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-17445-02-7
DOI
Fecha inicio congreso
12/04/2018
Fecha fin congreso
13/04/2018
Desde la página
20
Hasta la página
23
Título de las actas
ACEDOT- Programa- Abstracts

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Automatización en Señal y Comunicaciones (GASC)
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
  • Departamento: Señales, Sistemas y Radiocomunicaciones