Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
A closer look at lock-in effect and channel preference
Año:2019

Áreas de investigación
  • Psicología del marketing y del comportamiento del consumidor,
  • Economía de negocios

Datos
Descripción
The emergence of new sales channels, the irruption of new technologies and changes in personal and professional lifestyles have transformed purchasing be-haviors throughout the shopping process. Prior research has addressed the effect of these changes in each channel separately, neglecting the study of such effects in multi-channel environments. This research investigates the relation between channel preference and spillover effect?and more particularly lock-in effect?in multi-channel retailing, with data collected from a survey of 432 Spanish shop-pers. The results of the study facilitate further understanding of spillover effect and help companies improve their omnichannel strategies
Internacional
Si
Nombre congreso
13th International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management - XXIII Congreso de Ingeniería de Organización
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Gijón
Revisores
Si
ISBN o ISSN
2198-0772
DOI
Fecha inicio congreso
11/07/2019
Fecha fin congreso
12/07/2019
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Título de las actas
Lecture Notes in Management and Industrial Engineering

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística