Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Calculus b-learning with java tools
Año:2008
Áreas de investigación
  • Matemáticas
Datos
Descripción
Nowadays, information society we live in needs wider educational spaces, and internet provides a powerful tool to introduce new educational technologies and to use online applications. Indeed, TICs (technologies for informatics and communication) provide a very positive aid to the learning tasks. Interactive tutorials allow access to a big amount of information in a multi-sequential way, by using specifically designed Java applets suitable for the learning of a specific knowledge. Due to these facts, the use of these tools has many advantages for learning mathematics. In this sense, we present here an interactive tool for differential calculus within a theoretical environment. Moreover, we show how to make a good use of this type of tools, integrating them with traditional teaching methodologies, as well as non-traditional ones, arising in the convergence towards the European Higher Education Area.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
WSEAS TRANSACTIONS on ADVANCES in ENGINEERING EDUCATION
ISSN
1790-1979
Factor de impacto JCR
0
Información de impacto
Volumen
5
DOI
Número de revista
1
Desde la página
295
Hasta la página
305
Mes
ENERO
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: M. del Carmen Escribano Iglesias (UPM)
  • Autor: Antonio Giraldo Carbajo (UPM)
  • Autor: M. Asuncion Sastre Rosa (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Polinomios Ortogonales y Geometría Fractal
  • Departamento: Matemática Aplicada (Facultad de Informática)
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)