Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Simulations as a new physics teaching tool
Año:2009
Áreas de investigación
  • Agricultura
Datos
Descripción
In the past 15 years, physics education research has shed light on the difficulties students encounter in learning physics. In response, a wide variety of new models of physics instruction have become available. In the last 4 years, we developed a physics remedial course to decrease the dropout rate of university students while promoting more efficient learning of the principles and laws of physics. To motivate students to do research on physical phenomena we focused our attention on simulations to help students learn different subjects concerning physics word. This article presents examples of simulations generated by the authors using Modellus software for interactive learning of simple harmonic motion. In addition, videotapes, tests and other didactic material are available for students in a virtual environment.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Computer applications in engineering education 2009
ISSN
1061-3773
Factor de impacto JCR
0
Información de impacto
Volumen
1
DOI
10.1002/
Número de revista
0
Desde la página
1
Hasta la página
3
Mes
ENERO
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Elvira Raimunda Martinez Ramirez (UPM)
  • Autor: Mercedes Florez Garcia (UPM)
  • Autor: Jose Manuel Amaya Garcia de la Escosura (UPM)
  • Autor: M. Victoria Carbonell Padrino (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Física y Mecánica Fundamentales y Aplicada a la Ingeniería Agroforestal
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)