Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Teaching Applications for Rapid Prototyping Technologies
Año:2007
Áreas de investigación
  • Ingenieria mecanica
Datos
Descripción
Rapid prototyping technologies (RP) enable solid models to be obtained from designs generated using CAD applications. Their increasing popularity in industry is due to the reductions in cost and time associated with the use of these models when verifying product development stages and improvements in end quality. However, these technologies can also be applied to enhance students¿ active learning in the teaching of multiple subjects connected with product development. Students can bring their designs to fruition and check any decisions taken in an economically acceptable way. This work shows how RP technologies can be exploited for teaching, using the full development of a gear pump. The work has been carried out with educational aims in the ¿Product Development Laboratory¿ of Madrid Polytechnic University (U.P.M.), for the subject ¿Design and Manufacturing with Polymers¿.
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
INT J ENG EDUC
ISSN
0949149X
Factor de impacto JCR
0,356
Información de impacto
Volumen
23
DOI
Número de revista
2
Desde la página
411
Hasta la página
418
Mes
ABRIL
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Andres Diaz Lantada (UPM)
  • Autor: Javier Echavarri Otero (UPM)
  • Autor: Jose Luis Muñoz Sanz (UPM)
  • Autor: Hector Lorenzo Yustos (UPM)
  • Autor: Pilar Lafont Morgado (UPM)
  • Autor: Juan Manuel Muñoz Guijosa (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: GI-IM: Grupo de Investigación en Ingeniería de Máquinas
  • Departamento: Ingeniería Mecánica y de Fabricación
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)