Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
A collaborative approach to the design and evaluation of an interactive learning tool for children with special educational needs
Año:2010
Áreas de investigación
  • Procesado y análisis de la señal
Datos
Descripción
We have developed an educational software tool (Aprendiendo) to reinforce the learning process of children with special educational needs. This tool makes use of a variety of interactive technologies such as Embodied Conversational Agent and multimedia elements (video images from a WebCam, pictures and photos). In this paper we propose a multidisciplinary approach to system design and the evaluation of the users¿ experience, involving the engineers, teachers therapists and the children themselves, and combining Wizard-of-Oz with other techniques commonly employed in this educational context. We illustrate our approach with a real user evaluation of Aprendiendo¿s emotions module.
Internacional
Si
Nombre congreso
9th International Conference on Interaction Design and Children
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Barcelona
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-1-60558-951-0
DOI
10.1145/1810543.1810577
Fecha inicio congreso
09/06/2010
Fecha fin congreso
11/06/2010
Desde la página
226
Hasta la página
229
Título de las actas
Proceedings of the 9th International Conference on Interaction Design and Children
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Beatriz López Mencia (UPM)
  • Autor: David Díaz Pardo (UPM)
  • Autor: Álvaro Hernández Trapote (UPM)
  • Autor: Luis Alfonso Hernandez Gomez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Aplicaciones del Procesado de Señal (GAPS)
S2i 2022 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)