Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Using collaborative learning to teach WCAG 2.0
Año:2010
Áreas de investigación
  • Ciencias de la computación y tecnología informática,
  • Informática
Datos
Descripción
Version 2.0 of the Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) was published in December 2008. WCAG 2.0 has a different language, a different structure and a different rationale to WCAG 1.0. All of these influence how to teach web accessibility. In this paper we present an innovative approach that we have followed in a web accessibility module that is taught at the UPM's School of Computing as part of the BEng degree in Computer Science. Our approach combined several teaching methods: traditional lectures, collaborative learning sessions, a short exercise on web site evaluation and, finally, a short project consisting of the development of an accessible web site. In the paper we describe the methods used and the results.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Lecture Notes in Computer Science
ISSN
0302-9743
Factor de impacto JCR
0
Información de impacto
Volumen
DOI
10.1007/978-3-642-14097-6_63
Número de revista
6179
Desde la página
400
Hasta la página
403
Mes
JULIO
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Fernando Alonso Amo (UPM)
  • Autor: Angel Lucas Gonzalez Martinez (UPM)
  • Autor: Loic Antonio Martinez Normand (UPM)
  • Autor: Jose Luis Fuertes Castro (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Investigación en Tecnología Informática y de las Comunicaciones: CETTICO
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)