Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
On the Hardware Implementation of Triangle Traversal Algorithms for Graphics Processing
Año:2010

Áreas de investigación
  • Tecnología electrónica y de las comunicaciones,
  • Equipo electrónico,
  • Microelectrónica

Datos
Descripción
Current GPU architectures provide impressive processing rates in graphical applications because of their specialized graphics pipeline. However, little attention has been paid to the analysis and study of different hardware architectures to implement specific pipeline stages. In this work we have identified one of the key stages in the graphics pipeline, the triangle traversal procedure, and we have imple- mented three different algorithms in hardware: bounding-box, zig-zag and Hilbert curve-based. The experimental results show that important area-performance trade-offs can be met when implementing key image processing algorithms in hardware.
Internacional
Si
Nombre congreso
25th Conference on Design of Circuits and Integrated Systems (DCIS'10)
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Lanzarote, Spain
Revisores
Si
ISBN o ISSN
9788469373934
DOI
Fecha inicio congreso
17/11/2010
Fecha fin congreso
19/11/2010
Desde la página
54
Hasta la página
59
Título de las actas
25th Conference on Design of Circuits and Integrated Systems Proceedings

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Laboratorio de Sistemas Integrados (LSI)
  • Departamento: Ingeniería Electrónica