Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
An example of learning based on competences: Use of Maxima in Linear Algebra for Engineers.
Año:2010
Áreas de investigación
  • Didáctica de la matemática
Datos
Descripción
The adaptation to the European Area of Higher Education (EAHE) implies a new teaching and learning model, with active methodologies and learning based on competences. Therefore, it will be necessary to adjust all methodological resources (and in particular the use of a CAS in the new process) to this new scenario. We emphasize the need to provide, in a cognitive and instrumental way, generic skills We restrict our paper to the topic Linear Algebra for Engineers. Several examples are included with trials, proposals and activities, trying to evaluate the main Linear Algebra competences.
Internacional
Si
Nombre congreso
TIME 2010- Technology and its Integration into Mathematics Education.
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Málaga
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-614-2890-8
DOI
Fecha inicio congreso
06/07/2010
Fecha fin congreso
10/07/2010
Desde la página
105
Hasta la página
106
Título de las actas
http://www.time2010.uma.es/Proceedings/
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Alfonsa Garcia Lopez (UPM)
  • Autor: Agustin de la Villa Cuenca (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Matemática Aplicada (E.U. Informática)
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)