Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
E-learning Systems Support of Collaborative Agreements: A Theoretical Model
Año:2012
Áreas de investigación
  • Ingenierías
Datos
Descripción
This paper introduces a theoretical model for developing integrated degree programmes through e-learning systems as stipulated by a collaboration agreement signed by two universities. We have analysed several collaboration agreements between universities at the national, European, and transatlantic level as well as various e-learning frameworks. A conceptual model, a business model, and the architecture design are presented as part of the theoretical model. The paper presents a way of implementing e-learning systems as a tool to support inter-institutional degree collaborations, from the signing of the collaborative agreement to the implementation of the necessary services. In order to show how the theory can be tested one sample scenario is presented.
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
Journal of Educational Technology & Society
ISSN
1436-4522
Factor de impacto JCR
1,066
Información de impacto
Volumen
DOI
Número de revista
Desde la página
In press
Hasta la página
In press
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Sandra Leonor Aguirre Herrera (UPM)
  • Autor: Juan Quemada Vives (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Internet de Nueva Generación
  • Departamento: Ingeniería de Sistemas Telemáticos
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)