Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
ESTUDIO DE LA IMAGEN DE MARCA DE LAS ENTIDADES FINANCIERAS
Año:2011

Áreas de investigación
  • Humanidades y ciencias sociales

Datos
Descripción
This investigation makes a study of the brand image of different financial organizations that operate in Spain. In order to carry out this investigation a denominated technique of marketing Periodic Evaluation of the Image (EPI) is used, that provides a combination of advantages of quantitative and qualitative techniques. The obtained results show that the two financial organizations perceived more equals to each other are La Caixa and Caja Madrid; by contrast, the two different organizations perceived are Santander and Caja Madrid. Finally, the study shows the relative image, individual image and a positioning map of the analyzed organizations.
Internacional
No
Nombre congreso
25 Congreso Nacional de la European Academy of Management and Business Economics "Los Mercados del Mañana: Bases para su análisis hoy"
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Valencia-Spain
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-7356-785-5
DOI
Fecha inicio congreso
08/06/2011
Fecha fin congreso
10/06/2011
Desde la página
215
Hasta la página
215
Título de las actas
XXV Congreso Anual AEDEM Los Mercados del Mañana: Bases para su análisis hoy

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes
  • Autor: Ana Maria Vargas Perez UPM

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Administración de Empresas
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística