Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
A new procedure using network analysis and kernel density estimations to evaluate the effect of urban configurations on pedestrian mobility. The case study of Vitoria-Gasteiz
Año:2018
Áreas de investigación
  • Transporte terrestre
Datos
Descripción
The aim of this paper is to provide a procedure to evaluate the impact of obstacles to pedestrian mobility and walkability ?understanding obstacles as street crossings where pedestrians must wait to continue their route. The procedure combines the calculation of travel time on minimum cost routes and network kernel density estimations.
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
Journal of Transport Geography
ISSN
0966-6923
Factor de impacto JCR
2,699
Información de impacto
Volumen
67
DOI
10.1016/j.jtrangeo.2018.02.001
Número de revista
Desde la página
61
Hasta la página
72
Mes
FEBRERO
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Javier Delso Martinez (UPM)
  • Autor: Belen Martin Ramos (UPM)
  • Autor: Emilio Ortega Perez (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Planificación del Transporte
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Investigación del Transporte
S2i 2022 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)