Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Railway Rapid Transit timetables with variable and elastic demand
Año:2014

Áreas de investigación
  • Matemáticas,
  • Ingenierías

Datos
Descripción
The aim of this paper is to provide an optimization model which, unlike the majority of previous works, considers a variable demand profile along a whole design day. So, one aspect to stand out in our model is the case of elastic demand, which leads to passengers may select an alternative transportation mode and as a result, income of service providers can be seriously compromised. The mode choice is modeled using two alternative methods, a sigmoid function and a Logit model which influence the headway calculation. With the purpose of obtaining optimal departure times, a minimization of the loss of passengers is required. Finally, the model is applied to a real case and the computational results are shown.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
111 (2014)
DOI
Número de revista
Desde la página
538
Hasta la página
548
Mes
SIN MES
Ranking

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Teoría de Aproximación Constructiva y Aplicaciones
  • Departamento: Matemáticas del Área Industrial