Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
A model to study MCE development: Barriers and Drivers
Año:2018

Áreas de investigación
  • Comercio electrónico,
  • Organización de la empresa

Datos
Descripción
Despite the need for integral models that help understanding the variables influencing the development of multi-channel e-commerce, most studies have so far focused on specific variables. This exploratory research proposes a theory-grounded, comprehensive and systematic model for the study of multi-channel e-commerce, and further refines the model using a qualitative study with data from interviews to managers of ten Spanish and Argentinian companies from different sectors. The results from the analysis give way to a final model proposal, and the results of the study further suggest that country-specific characteristics might moderate the influence of the study variables on the development of multi-channel e-commerce.
Internacional
Si
Nombre congreso
12th International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Girona (Spain)
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-697-7200-3
DOI
Fecha inicio congreso
12/07/2018
Fecha fin congreso
13/07/2018
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Título de las actas
XXII Congreso de Ingeniería de Organización 12th International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística