Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
An example of Learning based on competences: Use of Maxima in Linear Algebra for Engineers
Año:2011
Áreas de investigación
  • Matemáticas,
  • Aplicaciones a ingenierías y ciencias de la información
Datos
Descripción
This paper analyzes the role of Computer Algebra Systems (CAS) in a model of learning based on competences. The proposal is an e-learning model Linear Algebra course for Engineering, which includes the use of a CAS (Maxima) and focuses on problem solving. A reference model has been taken from the Spanish Open University. The proper use of CAS is defined as an indicator of the generic ompetence: Use of Technology. Additionally, we show that using CAS could help to enhance the following generic competences: Self Learning, Planning and Organization, Communication and Writing, Mathematical and Technical Writing, Information Management and Critical Thinking.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
International Journal For Technology in Mathematics Education, the
ISSN
1744-2710
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
18
DOI
Número de revista
4
Desde la página
177
Hasta la página
181
Mes
SIN MES
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Alfonsa Garcia Lopez (UPM)
  • Autor: Agustin de la Villa Cuenca (UPM)
  • Autor: Ana Díaz (UNED)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Departamento: Matemática Aplicada (E.U. Informática)
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)