Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
Understanding time-drift for different aircraft descent guidance strategies
Año:2012

Áreas de investigación
  • Tecnología electrónica y de las comunicaciones,
  • Ingeniería mecánica, aeronaútica y naval,
  • Ciencias de la computación y tecnología informática

Datos
Descripción
In this paper the effect of different aircraft automated descent guidance strategies on fuel burn and the temporal predictability of the executed trajectory is investigated. The paper aims to provide an understanding of how airborne automation can be permitted by Air Traffic Control to remain in control of the descent in the presence of disturbances while providing sufficient predictability. Simulations have been performed investigating different guidance strategies. While each strategy has its advantages and disadvantages, results indicate that improved temporal predictability comes at the cost of additional fuel burn and loss of predictability in other dimensions of the trajectory.
Internacional
Si
Nombre congreso
2nd International Conference on Application and Theory of Automation in Command and Control Systems
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Londres
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-2-917490-20-4
DOI
Fecha inicio congreso
28/05/2013
Fecha fin congreso
30/05/2013
Desde la página
135
Hasta la página
145
Título de las actas
Proceedings of the 2nd International Conference on Application and Theory of Automation in Command and Control Systems

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes
  • Autor: Jesper Bronsvoort
  • Autor: Greg McDonalds
  • Autor: Javier López-Leones
  • Autor: Miguel Vilaplana
  • Autor: Juan Alberto Besada Portas UPM

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Procesado de Datos y Simulación (GPDS)-CEDITEC
  • Departamento: Señales, Sistemas y Radiocomunicaciones