Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
How socially derived characteristics of technology shape the adoption of corporate Web 2.0 tools for collaboration
Año:2014
Áreas de investigación
  • Actividad de la empresa,
  • Organización de la empresa
Datos
Descripción
Socially derived characteristics (perceptions of individuals about technology-related characteristics) of Web 2.0 tools are not generally taken into account when decisions are made about which systems to use for collaboration in corporate settings. This exploratory research studies the influence of these characteristics?perceived compatibility, social presence, and group supportability?in the adoption of corporate blogs and validates a theory-grounded model with data from 73 employees. The results show that social presence and users? values influence perceived usefulness of corporate blogs and play an important role in their adoption, while existing work practices, prior experience and group supportability do not.
Internacional
Si
JCR del ISI
Si
Título de la revista
Service Business
ISSN
1862-8516
Factor de impacto JCR
0,878
Información de impacto
Datos JCR del año 2013
Volumen
8
DOI
10.1007/s11628-014-0250-1
Número de revista
3
Desde la página
465
Hasta la página
478
Mes
SEPTIEMBRE
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Santiago Iglesias Pradas (UPM)
  • Autor: Angel Hernandez Garcia (UPM)
  • Autor: Pedro Fernandez Cardador (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)