Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Capítulo de libro:
Influence of the first mile on HSR accessibility levels
Año:2016
Áreas de investigación
  • Transporte
Datos
Descripción
Good connectivity to the high-speed rail (HSR) network is a crucial added value in urban agglomerations (Garmendia et al. 2011; Guirao and Campa 2014; Ureña et al. 2009). This applies not only to locations with an HSR station, but also to nearby locations with good access to the HSR network. Extensive research has examined the changes in spatial organization that occur in areas near HSR stations and their surroundings as the land use system seeks to take advantage of the enhanced connectivity to the network (Monzón et al. 2013b; Ureña et al. 2009).
Internacional
Si
DOI
Edición del Libro
Editorial del Libro
NECTAR
ISBN
978-1-78471-788-9
Serie
Series on transportation and communications networks research
Título del Libro
Accessibiity, Equity and Efficiency
Desde página
125
Hasta página
143
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Andres Monzon De Caceres (UPM)
  • Autor: Emilio Ortega Perez (UPM)
  • Autor: Elena López Suárez
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Planificación del Transporte
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Investigación del Transporte
  • Departamento: Ingeniería Civil: Transporte y Territorio
  • Departamento: Ingeniería y Gestión Forestal y Ambiental
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)