Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Artículos en revistas:
Eco-Driving effects depending on the travelled road. Correlation between fuel consumption parameters
Año:2018
Áreas de investigación
  • Transporte terrestre
Datos
Descripción
Eco-driving has been shown to be a very efficient driving technique to reduce consumption and CO2 emissions into the atmosphere. This paper investigates firstly, depending on the road type of each route studied and its level of service, how eco-driving affects the fundamental driving parameters through a field test in Caceres. Secondly, presents two steps of analysis regarding the ¿effectiveness¿ of eco-driving. The first step is to conduct a factorial analysis in order to underline the theoretical parameters related to fuel consumption and road conditions. On the second step, the effect of experimental condition like traffic state, road slope is examined and ordered by means of regression analysis.
Internacional
Si
JCR del ISI
No
Título de la revista
Transportation Research Procedia
ISSN
2352-1465
Factor de impacto JCR
Información de impacto
Volumen
33
DOI
10.1016/j.trpro.2018.10.101
Número de revista
Desde la página
259
Hasta la página
266
Mes
NOVIEMBRE
Ranking
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Yang Wang (UPM)
  • Autor: Juan Francisco Coloma (Universidad de Extremadura)
  • Autor: Marta García (Universidad de Extremadura)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Planificación del Transporte
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Investigación del Transporte
  • Departamento: Ingeniería Civil: Transporte y Territorio
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