Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
DYNAMIC ANALYSIS OF A SKEW I-BEAM RAILWAY BRIDGE: EXPERIMENTAL AND NUMERICAL
Año:2018
Áreas de investigación
  • Ingenieria civil
Datos
Descripción
Skew bridges induce inherently coupled bending and torsion response. The actual relevance of this coupling in the dynamic response of this relatively common type of deck (slab supported on multiple I-beams for double-track width) is not well known. This paper presents the study of the dynamic behaviour of a skew I-beam railway bridge of the Valencia-Tarragona line in Spain. Both experimental and numerical analysis have been carried out. The experimental study consists of an Operational Modal Analysis (OMA) of the bridge from the data provided from 20 high-sensitivity accelerometers attached underneath the deck. The monitoring system is completed by six strain gauges attached to rails in groups of two. For the numerical study, different models have been used, including 2D analysis with the software Caldintav and 3D FEM analysis with Abaqus.
Internacional
Si
Nombre congreso
1st. Conference on Structural Dynamics (DinEst 2018) Madrid, 20?21 June
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Madrid
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-84-09-01733-1
DOI
Fecha inicio congreso
19/06/2018
Fecha fin congreso
21/06/2018
Desde la página
118
Hasta la página
122
Título de las actas
1st CONFERENCE ON STRUCTURAL DYNAMICS 2018 PROCEEDINGS OF THE DINEST 2018
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Jose Maria Goicolea Ruigomez (UPM)
  • Autor: Gia Khanh Nguyen (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de Mecánica Computacional
  • Centro o Instituto I+D+i: CENTRO INVEST. MATERIALES ESTRUCTURALES (CIME)
  • Departamento: Aeronaves y Vehículos Espaciales
  • Departamento: Mecánica de Medios Continuos y Teoría de Estructuras
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