Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
The Multi-Armed Bandit Problem under Delayed Rewards Conditions in Digital Campaign Management
Año:2019
Áreas de investigación
  • Inteligencia artificial,
  • Investigación operativa
Datos
Descripción
In this paper, we account for a digital marketing content recommendation system, called campaign management, used by marketers to create specific digital content that can be issued or configured for viewing by certain population segments according to a series of business variables, user profile or behavior. We analyze the most representative allocation strategies to deal with the multi-armed bandit problem in a context with delayed rewards by means of a numerical study based on a discrete event simulation. Both batch mode and online update architectures are considered for feedback from the different contents displayed to users
Internacional
Si
Nombre congreso
6th International Conference on Control, Decision and Information Technologies
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
París, Francia
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-1-7281-0521-5
DOI
Fecha inicio congreso
23/04/2019
Fecha fin congreso
26/04/2019
Desde la página
952
Hasta la página
959
Título de las actas
Proceedings of the 6th International Conference on Control, Decision and Information Technologies, IEEE Xplore
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Miguel Carlos Martin Blanco (UPM)
  • Autor: Antonio Jimenez Martin (UPM)
  • Autor: Alfonso Mateos Caballero (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Grupo de análisis de decisiones y estadística
  • Departamento: Inteligencia Artificial
S2i 2022 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)