Observatorio de I+D+i UPM

Memorias de investigación
Capítulo de libro:
Perceived compatibility and the adoption of B2C e-commerce by non-buyers
Año:2010
Áreas de investigación
  • Ciencias sociales
Datos
Descripción
The purpose of this article is to study the factors which affect the intention to buy online for users who have never made any prior purchase using the electronic channel, with special focus to the role of perceived compatibility. To do so, an adoption model for e-commerce was proposed on the basis of the Technology Adoption Model (TAM) and the Innovations Diffusion Theory (IDT). In order to validate the model, data gathered amongst Spanish consumers who had no experience using e-commerce, were analyzed using the partial least squares (PLS) method. The results have demonstrated the importance of perceived compatibility as a significant factor to foster non-buyers' adoption of electronic business-to-consumer e-commerce (eB2C).
Internacional
Si
DOI
Edición del Libro
0
Editorial del Libro
SPRINGER-VERLAG BERLIN, HEIDELBERGER PLATZ 3, D-14197 BERLIN, GERMANY
ISBN
978-3-642-16323-4
Serie
Communications in Computer and Information Science
Título del Libro
ORGANIZATIONAL, BUSINESS, AND TECHNOLOGICAL ASPECTS OF THE KNOWLEDGE SOCIETY PT II
Desde página
186
Hasta página
192
Esta actividad pertenece a memorias de investigación
Participantes
  • Autor: Angel Hernandez Garcia (UPM)
  • Autor: Santiago Iglesias Pradas (UPM)
  • Autor: Jose Julian Chaparro Pelaez (UPM)
  • Autor: Felix Jose Pascual Miguel (UPM)
Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Innovación, Propiedad industrial y Política tecnológica (INNOPRO)
  • Centro o Instituto I+D+i: Centro de Domótica Integral, CEDINT
  • Departamento: Ingeniería de Organización, Administración de Empresas y Estadística
S2i 2021 Observatorio de investigación @ UPM con la colaboración del Consejo Social UPM
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNCIDE 2011 (OTR-2011-0236)
Cofinanciación del MINECO en el marco del Programa INNPACTO (IPT-020000-2010-22)