Memorias de investigación
Ponencias en congresos:
DIDACTICAL NETWORKS: A PROPOSAL FOR E-LEARNING CONTENT GENERATION
Año:2010

Áreas de investigación
  • Ciencias de la computación y tecnología informática

Datos
Descripción
After a general overview in a previous paper [AMJ10b], in which we proposed Didactic Networks (DN) as a new way for developing and exploiting web-learning content, we offer here a deeper study showing how to use them for web-learning design and content generation based on Instructional Theory with the coherence guaranty of the RST [MT99]. By using a set of expressivity patterns, it is possible to obtain different final ¿products¿ from the DNs such as different level or different aspect web-learning lessons, depending on the target, documents or evaluation tests. In parallel we are defining the Fundamental Cognitive Networks (FCN), in which we deal with the most common patterns human being uses to think and communicate ideas. This FCN set reuses the representation of Concepts, Procedures and Principles defined here, and it is the main topic of a paper we are working on for the very near future.
Internacional
Si
Nombre congreso
The 8th International Conference on Education and Information Systems, Tecnologies and Applications EISTA 2010
Tipo de participación
960
Lugar del congreso
Orlando, Florida (USA)
Revisores
Si
ISBN o ISSN
978-1-936338-04-7
DOI
Fecha inicio congreso
29/06/2010
Fecha fin congreso
02/07/2010
Desde la página
302
Hasta la página
310
Título de las actas
Proceedings

Esta actividad pertenece a memorias de investigación

Participantes

Grupos de investigación, Departamentos, Centros e Institutos de I+D+i relacionados
  • Creador: Grupo de Investigación: Ciencias de la Computación en la Educación y en la Representación del Conocimiento
  • Departamento: Automática, Ingeniería Electrónica e Informática Industrial